Zatímco se Nova s Primou do poslední chvíle snaží všemožně zvýšit tragickou sledovanost talentshow (a uchylují se i k takovým zoufalostem, že Leoše Mareše za hojné podpory bulváru obléknou v přímém přenosu do hovězího, protože prý nepolíbil Lady Gaga - jen aby si aspoň na chvíli někdo na Novu přepnul), myši mají pré.

Z propadu zájmu o program největších komerčních televizí se nejvíc radují digitální kanály. Příkladně TV Barrandov. Ta už před časem otevřela tabuizovaný zlatý důl, a do hlavního vysílacího času vypálila Majora Zemana. Teď zalovili na Barrandově ve svých přebohatých seriálových archivech znovu - a bez servítků divákům naservírovali normalizační Ženu za pultem. Pěkně v osm večer, v neděli s reprízou.

A okamžitě slavili úspěch. Donedávna vysmívaná Anna Holubová v podání Jiřiny Švorcové o víkendu smetla konkurenci ve velkém stylu. Dokonale idealizovaná socialistická prodejna, v níž v oddělení lahůdek suverénně nabízejí francouzský koňak Martel, kaviárové chlebíčky i sýrové krekry a dietlovsky úslužný personál nákupy skládá zákazníkům do krabic, přikovala k obrazovkám stovky tisíc diváků.

Někdo se na Ženu za pultem díval z nostalgie, někdo z recese, ovšem nepochybný zásah se Barrandovu upřít nedá: recyklace stařičkých seriálů téměř nic nestojí, zároveň k nové televizi přitáhne omladinu i seniory. Otázkou je, zda taková televizní glorifikace normalizační éry je pro náš národ tou nejlepší vizitkou. Už se těšíme na Plechovou kavalerii a Okres na severu.